Wauw! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Fréderique Doevendans - WaarBenJij.nu Wauw! - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Fréderique Doevendans - WaarBenJij.nu

Wauw!

Blijf op de hoogte en volg Fréderique

11 Maart 2013 | Oeganda, Entebbe

Afscheid nemen, ik kan het niet. Ik vond het lastig om afscheid te nemen van iedereen en had het idee dat ik deze vier maanden onmogelijk vol ging houden. Maar wat ben ik blij dat ik ben gegaan. Wat een mooi land, nu al!

Gister hebben we een tour gehad door de hoofdstad van Uganda, Kampala. We vertrokken 's ochtends met z'n tienen, een gezellige groep en de sfeer zat er goed in. En wat is er veel te zien tijdens zo'n rit. Rode wegen waar je over rijdt en de kraampjes langs de kant met de raarste dingen als banken, tomaten, fietsbanden, meloenen,bedden, fietsen, noem het maar op of het staat erbij. Daarbij veel mensen langs de weg, ik keek mijn ogen uit. De plaatjes zoals je ze op tv ziet zijn echt zo! Was te verwachten natuurlijk, maar erg leuk om het zo in het echt te zien.

Toen we in Kampala aankwamen vertrokken we direct naar een markt, enorm smal en veel mensen. Er zijn een hoop Ugandeese die geïnteresseerd zijn, waar kom je vandaan en wat vind je van Uganda. Maar ook Ugandeese die je aankijken alsof je een stuk stront bent. Wat kom je hier doen, alleen maar kijken, veel geld hebben en vooral niks kopen? Een ervaring rijker!;)

Vervolgens richting Kampala busstation, we gingen naar een cafeetje dat wat hoger lag, zo konden we over het busstation heen uitkijken. Geweldig! Wat een drukte en chaos en vooral geen logica. Ik zou er zo uren kunnen staan om te kijken naar de mensen. Er komt zoveel voorbij, vrouwen met bananen op hun hoofd, mensen in net pak, levende kippen onder mens arm, auto's, busjes, bodaboda's (soort brommers) met wel vijf mensen erop. Daarnaast typisch Ugandees geluncht, sightseeing met het busje gedaan en souvenirs gekocht.

Het was top en heb het gevoel dat ik hier al veel langer dan één dag zit. Vandaag vertrekken we richting het project en heb ik dus geen internet meer. Ben benieuwd hoe het zal zijn.

Geniet van de sneeuw daar in Nederland dan zal ik voor jullie van het lekkere weer genieten;).

Liefs

• 11 Maart 2013 - 09:08

Lis:

Klinkt goed! Ben nu al jaloers. Veel succes bij het project!

• 11 Maart 2013 - 09:17

Lily:

Fijn om te horen dat je het nu al leuk vind. Frederique, geniet er van!

• 11 Maart 2013 - 09:20

Martijn:

Fijn dat je veilig bent aangekomen en nu al zo veel leuke ervaringen hebt opgedaan. Succes bij het eerste projectje!

• 11 Maart 2013 - 11:06

Simone :

Hee Lieverd, super leuk om meteen wat van je te horen. Zo te zien gaat het helemaal goed komen daar. Geniet er van! xxx

• 11 Maart 2013 - 11:18

Esmee:

Wat goed dat je het nu al zo leuk vindt! Ben benieuwd naar de komende verhalen.
    Geniet ervan! X

• 11 Maart 2013 - 12:00

Kees:

Afscheid nemen is moeilijk maar je kunt het wel.
    De indrukken zullen inderdaad wel overweldigend zijn. Wat een reis!

• 11 Maart 2013 - 17:40

Kathrine:

Oohhh wat ontzettend stoer meid. Inderdaad is het afscheid nemen altijd even zwaar, en dat heb je over 4 maanden ook weer als je weg gaat om weer terug te komen.
    Wat een ervaring zal jij op doen, kunnen ze je nooit meer afnemen. ik geef je een raad mee:
    Stel: je hebt een dipje, balen, daar moet je dan ff doorheen en je weet dat je dat gaat lukken.
    Stel: je zou dit niet gedaan hebben, je zou niet gegaan zijn: dan heb je je hele leven spijt!
    Dat zul jij niet hebben, want je DOET het! Gaaf hoor, geniet lekker, maak er een mooie tijd van.
    Dikke kus Kathrine (van Nispen)

• 12 Maart 2013 - 09:37

Lune:

Lieve Fred,
    Fijn dat de eerste ervaringen zo positief zijn! Heel veel succes bij het project.
    Komt vast helemaal goed!
    We spreken elkaar snel.
    Veel liefs xxx

• 12 Maart 2013 - 14:29

Wieke:

Zo'n 35 jaar geleden voelde ik me net zo! Alles nieuw, anders, niemand kent jou en jij kent niemand. Maar in no time gaat dat veranderen. Bergen en dalen maar dat gaat helemaal goedkomen! Stoere meid ben je. Heel veel succes, plezier en sterkte gewenst. Ik blijf je volgen.
    Wieke

• 12 Maart 2013 - 17:24

Anske:

Dat ga jij wel zeker volhouden! Wat leuk om je verslag te lezen. Zo kleurrijk. Net als het land en de mensen, zo te lezen.
    xxxx Anske

• 13 Maart 2013 - 16:46

Frans Barten:

Hoi Frederique,

Ik ben best jaloers op je ervaringen en snap het helemaal. (Met Kerst was ik 3 weken inKameroen met exact dezelfde eerste ervaringen).
    Ik blijf je volgen en pas goed op jezelf.

Frans

• 14 Maart 2013 - 16:52

Esmée Adam:

Hi stoere vrouw,

Go with the flow and enjoy!

Kusje