Elk weekend een ander stukje Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fréderique Doevendans - WaarBenJij.nu Elk weekend een ander stukje Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fréderique Doevendans - WaarBenJij.nu

Elk weekend een ander stukje Thailand

Blijf op de hoogte en volg Fréderique

19 Maart 2017 | Thailand, Bangkok

Ik zit ondertussen alweer in de zevende week hier in Thailand. En de cultuur van de Thaise is nog steeds iets wat ik erg interessant vind. Ik vergelijk hem dan ook regelmatig met die van ons in Nederland maar ook met de cultuur van de Ugandezen. Deze liggen toch écht alle drie op een heel ander level.

Afgelopen week zat ik met wat meiden te eten bij een klein Thais tentje. Onze overenthousiaste docent die uit de Filipijnen komt kwam bij ons zitten. Hij woont al jaren hier in Bangkok en heeft ook een Thaise vrouw. Hij vroeg ons wat ons nou het meeste opviel aan Thailand en wat ons het meeste zou bij blijven. We riepen alle vijf wat anders maar het kwam eigenlijk allemaal op hetzelfde neer. De manier van leven, het geen regels hebben, hier mag en kan alles. En wat is dat prettig! Heb je zin om door rood te rijden, dan moet je dat zelf weten. Heb je zin om op de vluchtstrook te rijden, terwijl je een andere auto op een haar na aanraakt. Andere mensen oplichten, je muziek van je restaurant tot 5 uur ’s nachts op volle volume aanzetten, elektriciteit kabels overal laten lopen, afval op straat gooien, bedorven eten verkopen, dansen op school, op de grond zitten. Alles mag en alles kan en er is eigenlijk niemand die er raar van opkijkt! Wat kunnen wij heerlijk moeilijk doen in Nederland, en wat kunnen wij ons druk maken. Ons druk maken over wat iemand anders doet en wat iemand anders niet doet.
Bovenstaande ervaringen deed ik afgelopen weken op op school, Bangkok, de jungle, op de prachtige eilanden bij Oa Nang en Koh Phangan.

De tijd vliegt voorbij en ik zit hier alweer 6 weken, afgelopen weken moest ik doordeweeks gewoon naar school. Opnieuw interessante lessen maar ook de meest oninteressante lessen. De fieldtrips die wij bezochten waren grotendeels niet erg interessant. We bezochten meerdere fabrieken; knakworsten, kant en klare maaltijden, Heineken, ice tea, ik heb het allemaal op de loopbanden voorbij zien komen. Het voordeel van een fieldtrip is, is dat ze op vrijdag zijn, en dat we daarna heerlijk weekend hebben. Tijd om meer te zien van Thailand!

We vertrokken voor een weekend met negen meiden naar de jungle. Ruim vijf kilometer door de jungle hiken met negen meiden, is één groot succes. Met slangen, vogels, insecten, geluiden, gekke planten, apen erbij is het alleen nog maar een groter succes. Veel gezien en veel geleerd van de enthousiaste gids die bij ons was.
Na een weekend actief zijn hadden waren we wel aan een weekend zon, zee en strand toe. Daarom vlogen wij de week erna op donderdagavond naar Krabi, vanaf Krabi reden wij door naar Oa Nang. Oa Nang ligt aan de zuidkust van Thailand en vanaf hier heb je de mogelijkheid om mooie eilandjes en kust plaatsen op te zoeken. Dit hebben wij dan ook zeker gedaan, lekker luien op het strand, met uitzicht zoals je ze op de eerst beste google afbeelding vind van de kust van Thailand.
Ook al zijn deze plekken prachtig en is het dan ook een heerlijke plek om te relaxen en een drankje te drinken ook op deze prachtige plekjes gaat het wel is niet zoals verwacht. Zo werd ons op het hart gedrukt dat we elk moment met de boot terug konden naar Oa Nang. Wij besloten nog even een hapje te eten, toen wij klaar waren met eten werd het tegendeel bewezen. Nadat ik vroeg of we konden vertrekken, keken ze mij aan alsof ik gek geworden was: “No water?” aangezien het eb was konden de boten helaas niet varen. Gelukkig was er een uur later iets meer water inzicht en na een klein wandelingetje door het laagstaande water konden we toch naar Oa Nang varen.
Op zondag besloot ik met de jongens mee te gaan om te gaan klimmen. In het begin vond ik het een beetje spannend maar als snel was de angst weg en was het een hele vette ervaring.
Nadat we drie uur geklommen hadden, een duik in het helderblauwe water gehad te hebben en wat gegeten te hebben maakte we nog even een heftige hike naar de “Blue” lagoon. De hike was leuker om te doen en te zien dan de Blue Lagoon zelf, want zo heel Blue was hij niet meer.

Afgelopen weekend vertrok ik met de meiden naar Koh Phangan, want op zondag 12 maart was het Fullmoon, en dit is toch wel een berucht feestje in Thailand wat wij natuurlijk niet aan ons voorbij konden laten gaan. Maar we waren niet zomaar in Koh Phangan, na een reis van 22 uur in de bus, skytrain, metro, de nachttrein nog een keer de bus, boot en taxi kwamen we aan op de accommodatie. Dit keer hadden we voor iets meer luxe gekozen en daar waren we na deze pittige reis dan ook wel aan toe. De middag lekker aan het strand vertoeven en ’s avonds naar de pre party van de Fullmoon midden in de jungle. Een echte aanrader, dit omdat het kleiner is dan de fullmoon en er een fijnere sfeer hangt. Voordat we hieraan kwamen besloten Teatske en ik toch nog even onze toekomst te laten voorspellen door een waarzegster op het strand. Als ik 29 ben ga ik trouwen want mijn relatie gaat goed en ik krijg een leuke baan maar zal geen geld hebben. Maar vrienden om mij heen wel, goed vooruitzicht dus! De fullmoon was één groot gekkenhuis, veel toeristen die zich volledig voor gek zetten en daarmee meteen alle blanken. Zonde dat zo’n feestje waar voorheen veel Thaien kwamen verpest is door de toeristen.

Momenteel heb ik een weekje vakantie en zijn sinds vrijdag papa en Lily aangekomen. Heel erg leuk en gezellig dat ze er zijn en met hun samen Bangkok te ontdekken. Gister bezochten we de Grand palace, bloemenmarkt, China Town en de Chatuchak market. Sommige dingen had ik al gezien, maar het was erg leuk om het met hun ook nog is te doen. Vandaag reden wij voor 5 uur door Bangkok op een fiets. Een geweldige ervaring, door intens smalle steegjes waar veel lokale kinderen enthousiaste zwaaide en hun hand opstaken voor een high five. Komende week gaan we nog met z’n drieën naar Kachanaburi, ze schijnen daar erg mooie watervallen te hebben. Ik ben benieuwd!

Liefs

  • 20 Maart 2017 - 08:47

    Pien:

    Wat een leuk verslag lieverd! Geniet met je papa debtijd gaat zo snel!

    ❤❤❤

  • 20 Maart 2017 - 09:05

    Anske:

    Geweldig om je verhaal te lezen. Je hebt het heel leuk daar, volgens mij. Ik herken wel eea, wij waren lang geleden ook in Bangkok. Veel plezier met Kees en Lily. xxx

  • 20 Maart 2017 - 16:23

    Wendela:

    Fijn, dank je wel voor je verslag. Leeft zo nog meer naast je app berichtjes.
    Liefs en knuffel

  • 20 Maart 2017 - 21:52

    Frank:

    Hoi Fréderique,

    Wat maak je veel leuke dingen mee en wat gaat de tijd toch snel.
    Voordat je het weet zit Thailand er al weer op. Dus geniet van alle mooie momenten die de komende tijd nog komen.
    Ik kijk nu al weer uit naar je volgende blog, die zal, denk ik, wel verschijnen aan het eind van je periode in Thailand. Geniet er nog van en natuurlijk ook van je periode met je vader en Lily.

    Groetjes Frank

  • 23 Maart 2017 - 21:37

    Carola:

    Wat leuk om te lezen Fre. Mooie ervaring. Geniet nog even met je papa en Lily. X Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Fréderique

Via deze site zal ik jullie zo af en toe op de hoogte proberen te houden van mijn reis. Have fun!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 43916

Voorgaande reizen:

15 April 2017 - 25 Juni 2017

Bali

02 Februari 2017 - 15 April 2017

Thailand

09 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Uganda

Landen bezocht: