Doei Thailand, hallo Bali, - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fréderique Doevendans - WaarBenJij.nu Doei Thailand, hallo Bali, - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Fréderique Doevendans - WaarBenJij.nu

Doei Thailand, hallo Bali,

Blijf op de hoogte en volg Fréderique

15 Mei 2017 | Indonesië, Denpasar

Ondertussen alweer enkele weken verder, ervaringen rijker, bezoek gehad en gewisseld van land.
Ik heb mijn nieuwe appartement aan de rand van het altijd drukke Bangkok ingeruild voor een hotelkamer op het vakantie paradijs Bali.

Nadat ik 2,5 maand gestudeerd had in Thailand, alle mooie plekken in Thailand gezien te hebben, de Thaise cultuur ervaren te hebben en ook nog is al mijn studiepunten binnen gesleept te hebben werd het tijd voor een nieuw avontuur, Bali!

Ik ging er vanuit dat ik doorvloog, doorvloog naar een zelfde soort cultuur, land en groep mensen. Daarin had ik mij toch even vergist. Ik woon in een hotel, ga naar een veel kleinere school en zijn er studenten al naar Nederland, en nieuwe studenten bij gekomen. Daarbij verschillen Bali en Thailand toch wel behoorlijk van elkaar. De mensen, het (ei)land en de veiligheid. Maar ondertussen bevind ik mij ook alweer een maand op Bali en ben ik gewend. Waar ik 4 weken geleden nog bang was om überhaupt de drukke straat over te steken, tour ik ondertussen met mijn scooter door het drukke verkeer heen.

Maar de laatste weken in Thailand heb ik wel erg goed afgesloten. Ik ben nog naar Kachanaburi geweest met Papa en Lily. Hier sliepen we op een prachtige plek, óp het water in the middle of now where. Bekeken we bijzondere plekken waar honderden Nederlanders omkwamen tijdens de Tweede Wereldoorlog en klommen we naar de 7e verdieping van de watervallen.
Nadat ik een week met ze opgetrokken had werd het toch weer tijd om afscheid van ze te nemen. Na een klein traantje pakte ik mijn spullen weer bij elkaar en vertrok ik naar mijn vriendinnen die op Koh Phi Phi op mij zaten te wachten. Hier sloot ik mijn vakantie in Thailand af, snorkelend tussen de gekleurde vissen, met een biertje in mijn hand op een zeilboot. Kortom, een heerlijke vakantie waarin ik een hoop zag.

Toen ik terugkwam in mijn appartement in Bangkok kwamen de deadlines angstaanjagend dichtbij en moesten ik toch écht aan de bak. Met een weekend thuis blijven en studeren vonden we dan ook wel dat we ons laatste weekend in Thailand toch nog wel een van de mooiste plekjes mochten bekijken in Thailand; Chiang Mai en Pai.

We vlogen op donderdagochtend naar Chiang Mai. Hier verbleven we in een heerlijk luxe villa. ’s Middags bezochten we een olifanten opvang, een indrukwekkende ervaring. We kregen les hoe we met de olifanten konden communiceren, door middel van klanken die we met onze stem konden maakte. Binnen no time hoefde we niks te doen en liepen de olifanten achter ons aan.
De dag erna huurde wij een pick up en 3 scooters om een rit met 762 bochten af te leggen, op naar Pai. Een plaatsje dat tegen de grens aanligt van Thailand en een minder toeristisch plek is. Een plek waar ik best wel wat langer had willen verblijven dan 2 nachten. We tourden wat rond in Pai, bezochten een natuurlijke Hotspring en bekeken de zonsondergang bij de Pai Canyon. Kortom, ik sloot mijn 2,5 maand Thailand af met een geweldig weekend. He|t werd tijd om mijn spullen te pakken en een plek waar ik mij thuis was gaan voelen achter te laten.

Zoals ik al schreef was het best eventjes wennen toen ik op Bali aankwam. Gelukkig werd dat gevoel al snel weggenomen. Nadat ik een paar dagen op Bali was stond ik alweer op het vliegveld, dit keer om Joris op te halen!! Fijn om elkaar weer te zien en samen dingen te doen. Omdat hij hier vorig jaar studeerde kent hij hier de omgeving goed en heeft hij mij wegwijs kunnen maken. Maar niet voor al te lang, want na 2 dagen Bali vertrokken we samen naar Lombok. Ik had ten slotte een week vakantie. We huurde een scooter bij de haven van Lombok, zodat we in 9 dagen tijd zoveel mogelijk van Lombok konden zien.
We verbleven op 5 verschillende plekken op Lombok. We bezochten prachtige plekjes, prachtige stranden, eindeloze uitzichten, gezellige eettentjes, de meest ongezellige eettentjes, reden uren over ongeasfalteerde wegen, zagen dagen geen andere touristen, luisterde naar live muziek, sliepen in luxe accommodaties, bezochten een school opgezet door een Nederlandse vrouw, deden een poging een roze strand te zien, we werden 100 keer op de foto gezet door de lokale bevolking en ik dronk eindelijk weer wijn.
Na 9 heerlijke dagen stapte wij weer op de boot naar Bali, moest ik helaas weer naar school en moesten we weer afscheid nemen. Gelukkig vliegt de tijd!
Na Lombok bezocht ik ook nog met vriendinnen ontelbare veel rijstvelden in Jatiluwih. En afgelopen weekend vierde we de verjaardag van Angelina op Nusa Lembogan, een klein eilandje ten zuidoosten van Bali. Iets minder ontwikkeld maar met prachtige plekjes.

Afgelopen weken kwam steeds meer het besef dat ik toch eigenlijk wel erg lang niet thuis ben. Door whatsapp en facetime lijkt het alsof iedereen toch heel erg dichtbij is. En ik ben erg blij dat komende donderdag Joost en Elise komen en een week erna vliegt mama ook deze kant op. Oftewel, voldoende bezoek vanuit Nederland, een goed vooruitzicht!

Liefs,

Fréderique


  • 15 Mei 2017 - 14:59

    Lis:

    Hoi Fred,
    Leuk om je avonturen te lezen. Wat doe je veel en zo te lezen geniet je ook zonder mate! Fijn geniet nog even. Voordat je het weet ben je weer terug in NL en verlang je terug naar daar.
    Tot snel X

  • 15 Mei 2017 - 20:16

    Lily:

    Nou, Fantastische tijd heb je daar en zeker hebben wij ook genoten van onze tijd samen met jou in Thailand.

  • 16 Mei 2017 - 07:40

    Simone:

    Heee Fredje, wat een heerlijke verhalen! Zo te horen heb je t fantastisch. Nusa Lembongan was mn favoriet :D Geniet er nog maar lekker van en niet teveel aan NL denken he, voor je t weet zit je weer in de regen op je fiets haha. Heel veel liefs en kusjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Fréderique

Via deze site zal ik jullie zo af en toe op de hoogte proberen te houden van mijn reis. Have fun!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 43897

Voorgaande reizen:

15 April 2017 - 25 Juni 2017

Bali

02 Februari 2017 - 15 April 2017

Thailand

09 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Uganda

Landen bezocht: