Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fréderique Doevendans - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fréderique Doevendans - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur

Blijf op de hoogte en volg Fréderique

24 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

3 weken geleden stapte ik in het vliegtuig naar Bangkok, en begon ik aan een nieuw avontuur. Bijna vier jaar geleden deed ik hetzelfde alleen vertrok ik toen naar Uganda. Ondertussen ben ik wat ouder en wijzer(?) dus zal het avontuur toch anders zijn.
Ik was eigenlijk niet van plan om een blog bij te houden, maar op aandringen van moeders zal ik jullie af en toe toch een kleine update geven.

Toen ik wegging drie weken geleden was het toch even spannend. 9176 km verwijderd van het kleine veilige Leeuwarden en Baarn, naar een stad met 11 miljoen inwoners met weinig tot geen bekende. Vind ik wel mensen waarmee ik mij 5 maanden kan vermaken? Kan ik iedereen zo lang missen? Trekt Azië mij voor zo’n lange periode? Word ik niet heel erg ziek? Gelukkig waren alle twijfels binnen no time weg.

Want de Thaise mensen zijn zo ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Ik zit hier met een gezellige groep van 40 studenten waarvan een groot deel Nederlands is. Ons appartement is gloednieuw en ruim genoeg voor z’n tweeën. Het is alleen maar lekker weer. Het enorm kleine gedeelte land dat ik tot nu toe gezien heb was prachtig.
Wij zitten in de regio van Nonthaburi. Dit betekend dat we niet meteen midden in de complete chaos van Bangkok zitten. Wanneer het verkeer een beetje meezit ben je binnen 30 minuten, hartje Bangkok.

De eerste dagen van mijn minor, Marketing and Management, bevielen erg goed. De dagen op school zijn lang maar over het algemeen wel met interessante colleges. De volgende onderwerpen komen langs; Waarom hebben sommige bedrijven zo’n enorme naamsbekendheid? En sommige bedrijven niet? Hoe is de markt in Azië? En hoe beïnvloed de Westerse markt de Aziatische markt? Behalve dat ik dingen leer over Marketing en Management leer je de gewoontes en culturele aspecten van de Thaise bevolking.

We sluiten op vrijdag de week af met een fieldtrip georganiseerd door school, op bezoek bij een bedrijf om te zien hoe het in de praktijk eraan toe gaat. De eerste vrijdag was iets anders, we vertrokken naar Ayutthaya. De voormalige hoofdstad van Thailand. We bezochten verschillende tempels, de ruïnes en Baan Hollanda.
Toen we om 17:00 uur weer terug kwamen bij het appartement vertrokken we voor drie nachten naar Hua Hin, een badplaats ongeveer drie uur van Bangkok vandaan. Een weekend met strand, tempels, apen, zon, biertjes, uitgaan, zwembad, marktjes, toeren op de scooter en op zondag bekeken we een extra bijzondere tempel.
Deze tempel was vanaf Hua Hin ongeveer 1,5 uur met de scooter rijden. Toen we hieraan kwamen stond er een hike op ons te wachten van ongeveer één uur. Terwijl het 35 graden is, stijl naar boven is niet meteen een pretje. Gelukkig was het resultaat er zeker, we kwamen terecht in een grot waar de zon heel mooi naar binnen scheen. Zie de foto’s;).

Vorig weekend verbleven wij het weekend in het centrum van Bangkok. De dagen ervoor riepen wij nog dat we het toch zonde vonden dat we zover van de stad afzaten. Aan het eind van het weekend piepte wij wel anders. De enorme drukte, auto’s, mensen, uitlaatgassen, geluiden; geweldig om te zien, maar niet voor 7 dagen in de week. Het beeld dat ik van Bangkok had werd waargemaakt. Een stad die ik leuker vind dan verwacht. China town, bootje varen, Grand Palace, Khao San Road, in een tuktuk zitten, enorme shoppingmalls, een massage krijgen en cocktails drinken op een Skybar zodat je over Bangkok heen kijkt, we hebben meteen alle highlights in één weekend gestopt.

Zoals jullie lezen vermaak ik mij prima hier. Er zijn nog voldoende plekken die ik nog wil zien, en gelukkig heb ik daar ook nog even de tijd voor. Morgen ga ik naar Khao Yai, een nationaal park. Joris is hier ook geweest vorig jaar en het is schijnbaar heel gaaf. Ik ben benieuwd!

Veel liefs

  • 24 Februari 2017 - 09:51

    LIly:

    Fantastisch Frederique. Leuk verslag om te lezen.

  • 24 Februari 2017 - 11:36

    Lisette:

    Hoi Frederique,
    Leuk om te lezen. En ik herken dan ook van alles van toen ik er in 2001 was. (Ik wordt oud). Geniet er van. Zo te horen heb jij het prima naar je zin.
    Groetjes Lisette

  • 24 Februari 2017 - 14:01

    Carola:

    Top Fre. En wat schrijf je leuk. Vind het leuk zo toch n beetje mee te krijgen van je mooie reis. X

  • 24 Februari 2017 - 14:59

    Wendela:

    Dank je wel voor je levendige verslag. Ben blij dat ik je gevraagd heb om een blog te schrijven. Vinden meer mensen leuk zo te zien.
    Knuffel

  • 25 Februari 2017 - 12:39

    Willem Hein:

    Leuk om te lezen Fred! Wen stuurde me de link door. Plaatjes doen me denken aan onze trip naar Vietnam twee jaar gelden. Have fun, X WH

  • 26 Februari 2017 - 09:58

    Joost:

    Leuk om te lezen Freddy! Wij gaan dit weekend de eerste hotels in Bali boeken! Veel plezier en tot in mei xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Fréderique

Via deze site zal ik jullie zo af en toe op de hoogte proberen te houden van mijn reis. Have fun!

Actief sinds 01 Maart 2013
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 43903

Voorgaande reizen:

15 April 2017 - 25 Juni 2017

Bali

02 Februari 2017 - 15 April 2017

Thailand

09 Maart 2013 - 30 Juni 2013

Uganda

Landen bezocht: